Hem triat a Gloria Fuertes per a treballar la seua biografia:
I un poema infantil per a treballar la descripció, l'atenció i descobrir com hi ha bruixes blanques que ajuden als nens i nenes reflexionant sobre l'enfocament tradicional que les dones que són bruixes no sempre són dolentes.I relacionat amb matemàtiques hem dividit altra bossa per a fer tires, portar-les a casa i ficar-les on vulguen:També recordem aquesta setmana extranya on hi ha sols un dia lectiu, justament on tradicionalment se celebrava el pregó infantil:
. Recordem els actes magdaleners i parlem del que enyorem
. Fem una sopa de lletres,
. Fem un dibuix fester,
. Realitzem problemes magdaleners,
. I llegim el PREGÓ INFANTIL,
escrit per Vicent Pau Serra i Fortuño, en l’any 1993
L’alcalde………… de …………………
per mig d’este pregoner
vol fer al poble saber
que hem cumplit la tradició.
Feta ja l’obligació
ara la nostra ciutat
es farà tota un esclat
de festes i de cançons
sense més imposicions
que les que són d’obligat.
C................. no oblidarà
els xiquets en ………………………….
perquè som memòria plena
d’històries per al demà.
I esta festa és la que ens fa
comprendre en una setmana
que som d’arrel valenciana
i d’empelt castelloner.
“Set dies per a saber
que som els fills de La ……………………..”.
Som el futur i esperança
d’un ……………………. que hui avança
i que ningú pararà.
Som la força que farà
de ……………………… la ciutat
en la que tots hem somniat.
Som els que tenim l’herència
de mantindre la presència
d’un gloriós i antic passat.
Els xiquets volem cridar
que, com que és festa al carrer,
per uns dies s’ha de fer
una ciutat per jugar.
Si tots hem de celebrar
set-cents anys de tradició,
és just i dins de raó
que proclame qui més mana
que, almenys per una setmana,
serà “de tots” ……………………...